מה חדש?

חדשות האוכל: 6 דברים שחייבים לטעום השבוע

ראסיף 33. צילום: אפיק גבאי
ראסיף 33. צילום: אפיק גבאי

השף חמודי עוקלה מגיע לעיר התחתית, האימפריה היוונית של גרקו מתרחבת ואחד המוסדות הקולינריים האיקוניים פותח מסעדה שנייה. כל מה שטעים השבוע

10 במרץ 2022

1. לבקר בשוק אוכל יווני

אחרי המסעדה (כלומר, מסעדות), הפיצריה, הגלידריה ועוד, מצטרף למשפחת גרקו של המסעדן צביקי עשת שוק אוכל יווני. השוק, שנפתח ממש בימים אלה, כולל בית קפה יווני, בייקרי עם מאפים ולחמים, מעדניה עם חומרי גלם, אוכל מוכן ומוצרים לבית ועמדות אוכל שונות בהשראת דוכני שוק יווניים. בתוך השוק פועלת גם מסעדת שוק ("אוזרי") שמציעה תפריט שוק חדש של השף אליאב גולדנברג עם מנות קלילות ומודרניות ותפריט יין מגוון. גם בשאר זרועות השוק יהיה התפריט שונה מזה שבמסעדת האם, שתמשיך לפעול במתכונת הרגילה ממש בסמוך. אבל אם בא לכם את החוויה היוונית הכי כוללת שתוכלו לקבל פה – זה בדיוק המקום.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: אורי צבי גרינברג 25 תל אביב

רוצים לבשל אוכל יווני בבית? הנה כל המתכונים שתצטרכו

אשכרה נוסעים ליוון? הנה המלצות למסעדות שוות

האימפריה היוונית שוק האוכל של גרקו. צילום: אנטולי מיכאלו
האימפריה היוונית שוק האוכל של גרקו. צילום: אנטולי מיכאלו

2. לנסות אוכל רחוב מקסיקני-אמריקאי

ומיוון למקסיקו: גולדן בוריטוס, מקסיקנית-אמריקאית חדשה בתל אביב. במקום תוכלו למצוא בוריטו בווריאציה האמריקאית יותר שלו, כזו שהתהוותה אחרי שהגיע לארה"ב משכנתה הדרומית מקסיקו. כל בוריטו מוגש עם חלבון לבחירה – תבשיל בקר, תבשיל עוף, שרימפס, קריספי צ'יקן או בגרסה הצמחונית-טבעונית – רידיפיין מיט. הבוריטוס מוגשים בטורטיית חיטה גדולה, וגם בקערות גדולות למי שמעוניין לוותר על הפחמימה. לצידם גם נשנושים דרום אמריקאיים מסורתיים כמו נאצ'וס וצלעות תירס חריפות, וגם, כמובן – מרגריטות.

מתי: ראשון עד חמישי, שבת

איפה: גולדן בוריטוס

המתכונים שלנו לאוכל מקסיקני

המקסיקני? אמריקה גולדן בוריטוס. צילום: ליאל זנד
המקסיקני? אמריקה גולדן בוריטוס. צילום: ליאל זנד

3. לקפוץ ליפן לערב של קולינריה ואמנות

רגע לפני שחוזרים לארץ נקפוץ רגע ליפן, עם הזדמנות להשתתף באירוע קולינרי-אמנותי מסקרן: ביום ראשון הקרוב תתארח מסעדת TYO היפנית לערב אחד בלבד במוזיאון תל אביב – כמחווה לתערוכה של האמנית היפנית יאיוי קוסאמה. שף המסעדה, יאמה-סאן, ידאג למנות סושי מיוחדות, קוקטיילים וקינוחים. אחרי שתטעמו, תאכלו, תשתו ותרקדו קצת (יהיה גם די.ג'יי), תזכו לסיור פרטי בתערוכה כולל הדרכה והכי חשוב – ללא תורים.

מתי: 13.3, מהשעה 19:00. 349 שקלים לאדם, מזמינים כרטיסים כאן

איפה: מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27

סושי בחדרי האינסוף TYO במוזיאון תל אביב. צילום: אפיק גבאי
סושי בחדרי האינסוף TYO במוזיאון תל אביב. צילום: אפיק גבאי

4. לחזור למקורות בחיפה

אחרי שסיימנו סיבוב סביב העולם, חוזרים ארצה – לחיפה, שם נפתח ראסיף 33 – בר אוכל חדש של השף חמודי עוקלה (סמא). המקום, שנפתח במתחם העיר התחתית, אחד האזורים הכי כיפיים בחיפה בימים אלה, הוא בבעלותם של האחים ברגוט – מסעדנים בני העיר עכו שהם גם בעליהם של המסעדות סמא ואלמרסא. זו ההתנסות הראשונה שלהם מחוץ לעיר הבית שלהם, והמסורת הקולינרית של חיפה באה לידי ביטוי באופן מובהק בתפריט המסעדה. התפריט שבנה עוקלה כולל מנות שמבטאות את פרשנותו האישית לפסיפס הצבעוני של העיר, עם השפעות מהמטבח הערבי גלילי לצד טכניקות בישול עכשוויות. אפשר למצוא בו מנות כמו סיגר טלה עם ציזיקי קישואים ועמבה מעודן או ספיחה בטאבון עם בשר כבש טחון, בצלים, סומאק וצנוברים.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: ראסיף 33

מתכונים של השף חמודי עוקלה? בבקשה

עוד מסעדות מומלצות בחיפה 

(עוד) אוכל טוב בחיפה ראסיף 33. צילום: אפיק גבאי
(עוד) אוכל טוב בחיפה ראסיף 33. צילום: אפיק גבאי

5. ליהנות מהאוכל של אמא, בלוקיישן נוסף

מסעדת אמא, מוסד קולינרי ירושלמי שפועל כבר 40 (!) שנה, מתרחבת לראשונה אל מעבר לעיר הבירה ופותחת מסעדה נוספת בקריית ענבים שבמטה יהודה. מאז פתיחתה בשנת 1981 מנהל את המסעדה יורם בנימין, הבן של ה"אמא" המקורית – מרים בנימין. כתושב מטה יהודה, שנחשב היום לאחד מחבלי היין המשמעותיים בארץ, הוא זיהה מחסור במסעדות אותנטיות באזור והחליט לקחת על עצמו את המשימה. גם באמא קריית ענבים אפשר יהיה למצוא את מנות הדגל של המסעדה – קובה חמוסטה, קובה חלאב מבשר וצנוברים, עלי גפן ועוד. לקראת פסח תפתח במקום גם מעדנייה שתפעל בימי שישי לטובת אלה שרוצים לקנות אוכל לשבת הביתה.

מתי: ראשון עד שישי

איפה: פארק כרמים, קרית ענבים

מנות מבית אמא מסעדת אמא בקריית ענבים. צילום: סיון שוב עמי
מנות מבית אמא מסעדת אמא בקריית ענבים. צילום: סיון שוב עמי

6. להתענג על גלידות בהשראת קינוחים

פורים תכף מגיע, כבר אמרנו? בין שלל אזני ההמן השוות יותר ופחות יוצאות גם הפתעות נוספות לרגל החג. אחת מהן היא מהדורה מיוחדת של גלידות של שלושה מבלוגרי האוכל הכי פופולאריים בארץ – רחלי קרוט, נטלי לוין ואור בן אוליאל. שלושת הבשלנים רקחו גלידות על בסיס הקינוחים האהובים עליהם לרשת דלי קרים, והן יימכרו החל מהשבוע בסניפי הרשת. תוכלו למצוא שם את גלידת עוגת כדור השוקולד המפורסמת של קרוט, גלידת טארט לימון ופיסטוק עם בזיליקום של לוין וגלידת קורנפלקס עם חלב של בן אוליאל. ואנחנו, כידוע, אף פעם לא אומרים לא לגלידה.

מתי: החל מהשבוע הקרוב

איפה: בסניפי הרשת ובאתר 

בלוגרי האוכל האהובים אצלכם בפריזר מהדורה מיוחדת של דלי קרים. צילום: אנטולי מיכאלו
בלוגרי האוכל האהובים אצלכם בפריזר מהדורה מיוחדת של דלי קרים. צילום: אנטולי מיכאלו