קרטיבים קרירים בפונדו שוקולד חם ועוד שישה דברים להתענג עליהם עכשיו

פופ אפ שטרודלים בשטפן. צילום: אפיק גבאי
פופ אפ שטרודלים בשטפן. צילום: אפיק גבאי

מנות שף מברצלונה, קינוחים מברזיל ותפריט הדרים ארצישראליים. חדשות האוכל באווירה חורפית, מבלי שאף אחד ידחוף לכם מטוש לאף

5 בינואר 2022

1. להתענג על שטרודל וינאי

אם יש משהו שמזג האוויר הזה גורם לנו הוא לרצות לאכול. כל הזמן. בעיקר אוכל חמים כזה, כמו למשל בצק דקיק מתפוצץ ממילוי. כלומר – שטרודל. בבייקרי האוסטרי שטפן ג'לאטו (שהוא הרבה יותר מגלידרייה) במתחם שוק בצלאל בתל אביב, יתקיים בחודשי החורף הקרובים פופ אפ שיוקדש לאחת המנות האוסטריות האיקוניות, במילויים שונים – מתוקים וגם מלוחים.

השף-קונדיטור האוסטרי במקור, שטפן מאכר, כנראה יודע להכין כאלה ממש כמו במדינת האם, ויציע תפריט שכולל 8 סוגי שטרודל: מהמסורתי במילוי תפוחים קלאסי, דרך כזה במילוי שוקולד ומרציפן או קרם אגסים ושקדים וכלה בשטרודלים מלוחים במילוי תפוחי אדמה ובצלים או כרוב, כרישה ומוצרלה מעושנת. בוודאות יותר קל מלנסוע עכשיו לוינה.

מתי: ינואר-פברואר

איפה: שטפן ג'לאטו

מעדיפים להכין בעצמכם? יש לנו המון מתכוני שטרודל עבורכם. ואל תשכחו את הגלידה ליד

לא רק תפוחים פופ אפ שטרודלים בשטפן. צילום: אפיק גבאי
לא רק תפוחים פופ אפ שטרודלים בשטפן. צילום: אפיק גבאי

2. להשתכר מריחות וטעמי הדרים עונתיים

ואם כבר באוכל חורפי עסקינן, אין חומר גלם חורפי יותר מפירות ההדר המושלמים שגדלים כאן. במסעדת קלארו חוגגים במהלך החודש הקרוב את התוצרת העונתית המקומית, עם תפריט המבוסס על פירות הדר שמגיעים ממשק במושב עין החורש שבעמק חפר. ולא מדובר רק בתפוזים, קלמנטינות, פומלות ולימונים – ארסנל ההדרים כולל גם קלמנסי, לימון יוריקה אלן, פינגר ליים ותפוזים סיניים.

את כל אלה ישלבו השפים רן שמואלי וטל פייגנבאום במנות, אבל גם ישתמשו בהם לטובת הכנה של שמנים, תחמיצים, מיצים ורטבים שילוו אותן. בין המנות אפשר למצוא גבינת ג'בנה עטופה בעלי גפן עם סלט עלים, פילטים של תפוזים ותפוזים סינים ופריקי מטוגן; חזה ברווז עם סלט של גזרים, עלי גזר ותפוז סיני על קרם גזר ותפוזים וגם קינוחים וקוקטיילים המבוססים כולם על הדרים. אנחנו כבר מדמיינים את הריח.

מתי: 10 יבנואר -10 בפברואר

איפה: קלארו

מתכוני הדרים? בבקשה

הכי קרוב לפרדס חודש הדרים בקלארו. צילום: אפיק גבאי
הכי קרוב לפרדס חודש הדרים בקלארו. צילום: אפיק גבאי

3. לבדוק את ארוחת הטעימות של זוכה "משחקי השף"

נראה כאילו מאז שזכה ב"משחקי השף", השף אביתר מלכה לא נח. בשבוע הבא הוא יתארח לראשונה לארוחת טעימות מיוחדת בדרום תל אביב, וזו הזדמנות לטעום מהאוכל היותר גבוה שלו, כזה שהוא לא מגיש בשוטף במתחם הפיצה/המבורגר שלו ושל שותפו יהונתן שרביט ברחובות. הארוחה תתקיים ביום רביעי (12.1) ב-Feed, מסעדת האוכל הבריא המהיר מבית בית קנדינוף ברחוב שוקן. הארוחה תכלול 7 מנות, כולן על טהרת דגים וירקות טריים, ובתפריט תוכלו למצוא מנות כמו סאשימי דג ים על גספצ׳ו שקדים לבנים וסלסת מלפפונים ושאלוט; טורטליני עגבניות שרופות ומולים שחורים בחמאת עגבניות וטארט לימון קלאסי עם קצפת.

מתי: רביעי, 12.1, 20:00

איפה: Feed, שוקן 23 תל אביב. מזמינים מקומות כאן

מגיע לעיר הגדולה ארוחת טעימות של שף אביתר מלכה. צילום: מלו ציון סדן
מגיע לעיר הגדולה ארוחת טעימות של שף אביתר מלכה. צילום: מלו ציון סדן

4. לנסות קינוחים ברזילאיים מיוחדים

בעוד שאת הקינוחים האוסטריים אנחנו יחסית מכירים, קינוחים ברזילאיים, או מטבח ברזילאי בכלל, הוא עדיין לא עניין שנפוץ בארץ בכלל. אחד המקומות שמנסים לעשות שינוי בעניין הזה הוא ברגידריה – בוטיק קינוחים ברזילאי, שנפתח לפני שלוש שנים ברעננה ובימים אלה מגיע לעיר הגדולה.

את בריגדריה פתחה מיירי נוסבכר, קונדיטורית שהגיעה (איך לא) מברזיל, והוא מבוסס על ה'בריגדרו', הממתק הלאומי של ברזיל, שעשוי מתערובת של חלב מרוכז, שוקולד בלגי וקרם חלב – אליה מוסיפים טעמים ותוספות. לצד הממתק בווריאציות שונות ומוגוונות מוצעים בבוטיק, שתפס את מקומו במרכז שוק הכרמל, קינוחים ברזילאיים נוספים כמו 'קינדין' – עוגת טורט רכה מלאה ברוטב קרם קוקוס וביצים או עוגת 'מולטה' עשויה פחזניות.

כל זה יכול להגיע כמובן גם במשלוח ולספק את הקרייבינג שלכם למתוק. עם הקרנבל תצטרכו כנראה עוד להמתין קצת.

מתי: ראשון-שישי

איפה: הכרמל 17, שוק הכרמל, תל אביב

מתכונים מהמטבח הדרום אמריקאי שתוכלו להכין בעצמכם

קרנבל של מתוקים בריגדרה. צילום: לוסיאנה ברסנר
קרנבל של מתוקים בריגדרה. צילום: לוסיאנה ברסנר

5. לטבול קרטיב קר בשוקולד חם

נישאר רגע עם המתוקים: לטבול קרטיב בשוקולד חם זה אולי לא נשמע כמו הדבר ההגיוני לעשות, אבל בעידן של התחממות גלובלית ונגיף שמשנה בכל פעם צורה, למי אכפת מהיגיון. מותג הקרטיבים הטבעיים פאלטאס יוצא בימים אלה בשיתוף פעולה מרגש עם הקונדיטורית איקה כהן (IKA CHOCOLATE) ומשיק מארזי פונדו שוקולד עם קרטיבים לטבילה.

המארז כולל 17 מיני-קרטיבים בטעמים שונים, מפיסטוק ועד תותים בשמנת, צנצנות שוקולד מוכנות של איקה שאפשר לאכול חם או קר וגם צנצנות טופינגז, כפות עץ ומתכון מדויק. כל זה, כמובן, יגיע אליכם עד הבית. ואם זה לא נחשב אוכל מנחם, אנחנו באמת לא יודעים מה כן.

איפה: מזמינים באתר 

תנו לו לנזול פונדו שוקולד של פאלטאס ואיקה כהן. צילום: נעמי זיסבלט
תנו לו לנזול פונדו שוקולד של פאלטאס ואיקה כהן. צילום: נעמי זיסבלט

6. לחוש עצמנו בברצלונה לרגע

מה יוצא מטיול של ארבעה מהשפים המובילים בארץ לברצלונה? אוכל טעים בהשראה ספרדית, כמובן. בשבוע הבא יתחיל פרויקט "הכוכבים של אסטרייה" בארבע מסעדות בארץ – אנימאר ומלגו ומלבר בתל אביב, פסקדו באשדוד ווניה ביסטרו בחיפה.

הוא מגיע בעקבות נסיעה משותפת של ארבעת השפים של המסעדות – הלל תווקולי, מוטי טיטמן, יחי זינו ומיכאל גרטופסקי – לעיר הטאפסים והפאייה, שבמסגרתה הם ביקרו במסעדות הטובות בעיר וחזרו מלאי רעיונות. כל אחד מהם יכין ארוחה מיוחדת שתוגש במסעדה עם תפריט שנבנה בהשראת הסצנה הקולינרית של ברצלונה, ובליווי בקבוק בירת אסטרייה דאם המקומית. לנו לא נותר אלא להוסיף: סאלוט!

מתי: 17-22.1

איפה: אנימאר, מלגו ומלבר, פסקדו, וניה ביסטרו. מזמינים מראש כאן

ברצלונה על הצלחת מנות שף בהשראה ספרדית. צילום: רן בירן
ברצלונה על הצלחת מנות שף בהשראה ספרדית. צילום: רן בירן

7. לאכול ארוחת שף במוזיאון

אחרי שהסתובבנו ברחבי העולם אנחנו מסיימים בבירת ישראל, הלא היא ירושלים, שבה נפתחה מחדש מסעדת מודרן שהיתה סגורה למשך תקופה ארוכה. המסעדה, שממוקמת בתוך מוזיאון ישראל, עובדת ביום יום בשעות הצהריים ומציעה ארוחות עסקיות בהשראת המטבח הירושלמי המסורתי, עם פרשנויות עכשוויות.

בנוסף, בימי שלישי בערב, שף המסעדה אבי פרץ (זוכה "MKR"), מבשל ארוחת טעימות הכוללת 7 מנות ו-4 כוסות יין. המנות ישתנו מדי שבוע ואפשר יהיה לאכול, בין השאר, פילה בקר עם קונפי שומר ושעועית ירוקה על קרם בלזאק ורוטב יין אדום, או בריוש שמן זית פתוח עם קציצת חריימה, דבש וערק. ולא לשכוח לעשות סיבוב במוזיאון אחרי (או לפני).

מתי: ראשון-חמישי; ארוחות השף בשלישי בערב

איפה: מודרן

7 מנות ו-4 כוסות יין מסעדת מודרן בירושלים. צילום: יח"צ
7 מנות ו-4 כוסות יין מסעדת מודרן בירושלים. צילום: יח"צ