מה חדש?

השף אוהד לוי מגיע מהמדבר לת"א ועוד 8 דברים לטעום השבוע

בראנץ' במשייה. צילום: אסף קרלה
בראנץ' במשייה. צילום: אסף קרלה

השף הכי לוהט בטלוויזיה מגיע לבשל בעיר הגדולה, שוק פסח שכולו תוצרת ארטיזנלית ובראנץ' חדש במשייה. 9 דברים שחייבים לטעום לפני שפסח בא

5 באפריל 2022

1. לטעום את האוכל המדברי של השף אוהד לוי

אתם אולי מכירים את אוהד לוי כאחד המתמודדים המובילים בתכנית הריאליטי "המסעדה הבאה", אבל עוד הרבה לפני כן הוא היה אמון על מטבחים של מסעדות מובילות בתל אביב כמו צ'יקטי וסושיאל קלאב. לפני שנתיים החליט להעתיק את משפחתו ומגוריו אל הערבה, וביישוב הדרומי באר אורה הוא מוביל עסק של אירוח קולינרי במסגרתו הוא מתעמק בבישול על אש חיה בשטח, תוך עבודה ומחקר עם חומרי הגלם המקומיים.

השבוע, באופן חד פעמי בהחלט, תוכלו לטעום את האוכל המדברי הכל כך מיוחד שלו גם בעיר הגדולה, כשיגיע להתארח למשך שני ערבים בלבד בביסטרו מייזון קייזר בתל אביב. הוא יבשל את אותן המנות שריגשו את שופטי התכנית, בהן עוגת לשון הפר, מח עצם וציר בקר מצומצם; דג ים קצוץ עם שמן צ'ילי מלוכלך ולחם מהאש או סלט עלים מעכשיו עם קוביות טלה בפחמים ויוגורט עיזים מהשכנים בערבה. אנחנו במקומכם לא היינו מעזים לפספס את ההזדמנות.

מתי: 6-7.4

איפה: ביסטרו מייזון קייזר

רוצים לבשל על אש חיה כמו שף אוהד לוי? הנה המתכונים

מהמדבר לשדרות רוטשילד שף אוהד לוי. צילום: אפיק גבאי
מהמדבר לשדרות רוטשילד שף אוהד לוי. צילום: אפיק גבאי

2. להצטייד בתוצרת מקומית לחג

בטח שמתם לב שבשבוע הבא פסח ואנחנו בטוחים שאתם כבר חושבים על מה ואיך להצטייד לחג. בדיוק בשביל זה יתקיים בשבוע הבא בשוק הנמל פסטיבל "שולחן עורך" שבו יצרנים מקומיים מכל הארץ ימכרו מאכלי חג מסורתיים, אבל בטוויסט עכשווי.

תוכלו למצוא שם, למשל,  קניידעלך טריים ממתכון מסורתי של שרי אנסקי, חריין (חזרת אדומה) בעבודת יד של המתסיס עדי פעמוני, עוגיות קוקוס ובוטנים לפסח של יצרנית הממתקים רונית צין, תירוש בעבודת יד מהערבה ועוד. לצד אלו יימכרו גם פרחים לשולחן החג, כלי קרמיקה בעבודת יד, מפות מעוצבות ובעצם כל מה שתצטרכו לטובת חג שמח ומתוקתק.

מתי: 13-14.4

איפה: שוק הנמל, האנגר 12 נמל תל אביב

ומה תבשלו בעצמכם?

מתכון הקניידלעך של שרי אנסקי

מתכונים לפסח של השף אורן אסידו

חזרת – נערת הפוסטר של שולחן החג

שולחן חג בוטיקי מקומי פסטיבל פסח בשוק הנמל. צילום: שני בריל
שולחן חג בוטיקי מקומי פסטיבל פסח בשוק הנמל. צילום: שני בריל

3. להתפנק על בראנץ' באמצע השבוע

אנחנו אוהבים בראנצ'ים, זו כבר עובדה ידועה. ואנחנו עוד יותר אוהבים את העבודה שאפשר ליהנות מהם גם באמצע השבוע ולא רק בסופ"ש. זה בדיוק מה שהולך לקרות החל מאמצע אפריל במסעדת משייה, שמציעה את אחד הבראנצ'ים הכי אהובים בעיר, מעכשיו גם במהלך השבוע.

כיאה לבראנץ', מדובר באחד כזה שתצטרכו אחריו כמה שעות התאוששות: המנות העיקריות של השף גיא אריש כוללות כאלה כמו בנדיקט גבינות ומנגולד, בורקס קימצ'י, בריוש אנשובי וחזרת ועוד. כל הנ"ל מגיע לצד בופה עשיר עם לחמים, מאפים, סלטים, מטבלים, גבינות, שתייה ועוד – במחיר של 146 שקלים לאדם. גם התפנקתם, גם חסכתם לעצמכם מזון עד למחרת בבוקר.

מתי: ראשון עד חמישי, 8:00-12:00, החל מה-17.4

איפה: משייה

עוד בראנצ'ים שכדאי להכיר 

מה קורה מאחורי הקלעים של מסעדת משייה?

ואם בשלישי דווקא בא לי? בראנץ' במשייה. צילום: אסף קרלה
ואם בשלישי דווקא בא לי? בראנץ' במשייה. צילום: אסף קרלה

4. לנסות ארוחת טעימות חדשה

ארוחת טעימות – קונספט פופולרי בחו"ל שעד כה לא היה זמין באופן משמעותי אצלנו – הולך ותופס תאוצה. זה התחיל ב-OCD של השף רז רהב, והיום אפשר למצוא כאלה גם בתמנע של ניר מסיקה, במסעדת רוטנברג בעמק המעיינות ועוד. החל מהשבוע הקרוב תוגש ארוחת טעימות גם במסעדת אריא של השף גיא גמזו – בימי שבת בצהריים בלבד.

הארוחה (210 שקלים לאדם), שעל תפריטה אמון השף מושיקו אברהם, תפתח בעשרה פתיחים ומזאטים (שישברק גבינות מלוחות עם קציפת יוגורט, סלט פטוש, פרוסות דג ים ועוד) ותמשיך במנה עיקרית לבחירה (למשל – פילה מוסר מיושן 10 ימים מוגש עם ארטישוק ירושלמי צלוי בחמאה חומה, קציפה ירושלמית וציר עוף חום; או קבב שפונדרה וחציל בלאדי על פחמים, טחינה, ירק עונתי ופיתה זעתר).

מתי: מדי שבת, 12:00-16:00

איפה: אריא

שבת המלכה ארוחת טעימות באריא. צילום: גל זהבי
שבת המלכה ארוחת טעימות באריא. צילום: גל זהבי

5. לרכוש חוויות קולינריות למען מטרה טובה

תרבות של סולידריות, אחת העמותות הכי פעילות בשנתיים האחרונות, מקיימת בימים אלה מכירה אונליין לטובת גיוס כספים לנזקקים. מטרת של העמותה, שהחלה בתקופת הסגרים, היא לספק סלי אוכל לנזקקים בכל רחבי הארץ. אחת הזרועות המרכזיות שלה היא "מסעדות בסולידריות" – במסגרתה מסייעות מסעדות שונות (אייבי, טאיזו ואחרות) עם מזון לנזקקים. במכירה תוכלו לרכוש יצירות אמנות של אמנים מובילים, סדנאות וכרטיסים להופעות בצד שלל אפשרויות קולינריות שוות שהכסף שתשלמו עבורן יילך לתרומה – משוברים למסעדות כמו דוק או מונא, דרך מארזי קוקטיילים של האימפריאל וכלה בסדנת התססות אצל השף דור וגנר. חג וזה, תעשו משהו טוב.

מתי: עד ה-10.4

איפה: חנות הפופ אפ של תרבות של סולידריות

6. לנשנש קריספי צ'יקן ברוטיסרי החדש

גם בתחום אוכל הרחוב מתחדשים השבוע: הולי צי'קן, מזללה שעושה כבוד לעוף על כל צורותיו, נפתחה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. התפריט, בווייב של סטריט פוד אמריקאי (אבל כשר!) הוא כזה שאפשר לנצל לנשנוש צהריים קליל או לארוחת ערב מושחתת יותר. או ההפך – אם זה הקטע שלכם.

אפשר למצוא בו כמובן את הקריספי צ'יקן, אחת המנות הכי לוהטות בימים אלה, וגם שניצלים, כנפי עוף מתובלות, עראיס פרגית, פופקורן קוביות עוף, וכמובן עוף שלם צלוי בגריל כראוי לרוטיסרי.

מתי: ראשון-שישי

איפה: הולי צ'יקן

מבחן הקריספי צ'יקן הגדול: מהו הכריך הכי טוב בעיר? 

שומעים את הקראנצ' הולי צ'יקן. צילום: גיל אבירם
שומעים את הקראנצ' הולי צ'יקן. צילום: גיל אבירם

7. לבקר באיטלקיה החדשה בכפר סבא

לא רק בעיר הגדולה מתחדשים: בכפר סבא נפתחה השבוע לה קפוזה, טרטוריה ופיצה-בר איטלקית חדשה עם נגיעות של מטבח ישראלי והשראות ים תיכוניות. על המטבח השף רז דניאלי, שעבד בעבר תחת השף שניר אנג-סלע בגוז' ודניאל והיה חלק מצוות ההקמה של סניפי המזנון של אייל שני. הוא חבר ליזם נדב גן אור, ויחד פתחו מסעדה של אוכל איטלקי קז'ואלי – פיצות, פסטות, מנות ראשונות וספיישלים משתנים.

בתפריט תוכלו למצוא מנות כמו פסטה קרבונרה אותנטיקו עם חמאה, קוביות שינקין ועגבניות שרי; פיצה עם צ'וריסוס; בוראטה על קרם שרי צהובות וגם פיתוח מסקרן שלהם – "קפוזינו" – כיסון פוקאצ'ה משולש ממולא ברוטב פיצה עם תוספות לבחירה.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: לה קפוזה

האיטלקיה החדשה בשרון לה קפוזה בכפר סבא. צילום: גיל אבירם
האיטלקיה החדשה בשרון לה קפוזה בכפר סבא. צילום: גיל אבירם

8. לבשל עם תחליפי בשר – גם בבית

שוק תחליפי הבשר או "הבשר החדש" ממשיך לצבור תאוצה: החל מהחודש תמכור חברת רידיפיין מיט את מוצריה להכנה ביתית, בעוד שעד כה אפשר היה למצוא אותם רק במסעדות. את המוצרים אפשר יהיה למצוא, בינתיים, בקצביות נבחרות ברחבי הארץ – ביניהן הקצביה בשינקין של אהרוני, הקצביה של עופר במבשרת ציון ועוד. לטובת השקת המאורע יתקיים השבוע (5-6.4) פופ-אפ עם מנות המבוססות על מוצרי רידיפיין מיט בשוק הכרמל בסמוך לקצביית Opriel butcher shop.

במקביל, ממשיכים להכנס שחקנים נוספים לתחום כמו More Foods – חברה שפיתחה חלבון אלטרנטיבי המבוסס במרקם בשרי ועסיסי, שמיוצר מתוצרי לוואי של שמן זרעי דלעת ושמן זרעי חמניות. את המוצרים של הסטארט אפ הישראלי תוכלו לנסות במספר מסעדות כמו רשת מקסיקנה, פיתה בסטה, בית הקפה BUTI וקייטרינג מערבה של השף רן שמואלי.

במקום בשר מקסיקני בבישול ארוך More Food חלבון אלטרנטיבי מהצומח. צילום: אמיר מנחם
במקום בשר מקסיקני בבישול ארוך More Food חלבון אלטרנטיבי מהצומח. צילום: אמיר מנחם

9. לסייר בשוק העירוני בבאר שבע

למי שמתכנן לבלות את החג (או אחריו) בדרום הארץ, כדאי לדעת שבבאר שבע הושק לאחרונה מיזם חדש הכולל סיורים קולינריים בשוק העירוני המתחדש בעיר, תחת השם "טועמים את באר שבע".

הסיורים עוברים במוקדי הקולינריה הוותיקים של השוק לצד דוכנים ומסעדות שנפתחו בשנים האחרונות. הוא כולל דוכנים של בדואים שמציעים סחורה אותנטית מחברון, חנות תבלינים הודית, מאפייה גרוזינית, מעדניית שף ועוד. בכל אחת מהתחנות תזכו כמובן לטעום את התוצרת וגם תשמעו מפי המדריכים על השוק האותנטי, ההיסטוריה שלו והשפעתו על העיר.

לפרטים והרשמה: 052-7751565

תטעמו משהו סיור קולינרי בשוק העירוני בבאר שבע. צילום: I LOVE BASH
תטעמו משהו סיור קולינרי בשוק העירוני בבאר שבע. צילום: I LOVE BASH