מה חדש?

לתפארת מדינת ישראל: 8 דברים שחייבים לטעום השבוע

שבוע החומוס, דלידה. צילום: אנטולי מיכאלו
שבוע החומוס, דלידה. צילום: אנטולי מיכאלו

מסעדת השף החדשה בעין הוד, קפיצה (קונספטואלית) לתאילנד ויפן ובחזרה לישראל, שחוגגת 74 שנים של אוכל טוב. כל מה שטעים השבוע

28 באפריל 2022

1. להצפין למסעדת שף בין ההר לים

אנחנו מתחילים הפעם דווקא בצפון, בכפר האמנים עין הוד, שם נפתחה פיגם – מסעדת השף החדשה של דן זוארץ (אקס דלידה). היא שוכנת בין הסמטאות הציוריות של הישוב, סמוך לאמפיתיאטרון האבן, ומוקפת נוף וטבע. המסעדה קרויה על שם פיגם, עשב התיבול שגדל באזור, ובאופן טבעי האג'נדה שלה מבוססת על גידולים אזוריים ומושפעת מההיסטוריה והתרבות של המקום הייחודי.

לצד מנות כמו פול שבושל חמישה ימים וטחינה אלמאנאל; קישואי בלדי קטנים עם חמאת עגבניות ולימונית, צ'יפס מרוות בר ויוגורט מיובש או תמנון ענק על מחבת ברזל יש גם תפריט רחב של משקאות אניס, מרפסת פתוחה ואוויר של בין ההר לים שזו בדיוק העונה המושלמת ליהנות ממנו.

מתי: רביעי-שבת

איפה: פיגם

לסעוד ולהתענג על הנוף פיגם בעין הוד. צילום: נועם פריסמן
לסעוד ולהתענג על הנוף פיגם בעין הוד. צילום: נועם פריסמן

2. לחוש עצמכם על החוף בתאילנד

אחרי כמה אפיזודות קולינריות זמניות, פותחים הפאוור-קאפל, נדב ודניאל (MKR), מקום קבוע חדש. קוקו תאי היא מסעדה שממוקמת בחוף פרישמן בתל אביב, וכשמה היא – מסעדה תאילנדית בדגש על מאכלי ים ומטבח איסאני של צפון תאילנד.

הווייב התאילנדי מורגש החל מהעיצוב של המסעדה וכלה בתפריט, המבוסס על דגים, פירות ים, קערות ענק עם ירוקים תאילנדיים ונתחי בשר – כולם זוכים לטיפול מסורתי של תערובות קארי, תבלינים, אגוזים ועוד. בין המנות אפשר למצוא גנג רום קוואן פלה – קוביות דג ים עם הל שחור, שורש כורכום, שאלוט ואטרייה קריספית; מסמאן פלה מוק – קלמרי בגריל פחמים עם קארי תאילנדי דרומי וירקות לצד לחם רוטי מלוח ועוד.

מתי: ראשון-שישי

איפה: קוקו תאי

רוצים לבשל בעצמכם אוכל תאילנדי? יש לנו המון מתכונים

על החוף בקופנגן (כמעט) קוקו תאי. צילום: אפיק גבאי
על החוף בקופנגן (כמעט) קוקו תאי. צילום: אפיק גבאי

3. ללגום קוקטיילים כמו ביפן

אנחנו נשארים באסיה, עם שיבויה – בר קוקטיילים יפני (או איזקיה, אם תרצו) חדש שנפתח ברחוב הארבעה. מדובר במקום גדול, עם אופציות שונות לישיבה – סביב הבר, בכריעה יפנית אופיינית או בשולחנות "רגילים". את התפריט הרכיב השף רועי סופר, והמנות בו הורכבו ככאלה שמלוות את האלכוהול, שהוא כאמור הכוכב הראשי בסיפור. אפשר למצוא בו כאלה כמו תמרי סושי – כדורי אורז סושי במעטפת דג נא או שיטאקה, קראז'ה – נתחי פרגית במרינדת סאקה עם איולי טוגראשי או טמפורה שרימפס וירקות.

מתי: שני-שבת

איפה: שיבויה

עוד מסעדות יפניות מומלצות? בבקשה

מה שותים יפנים בלילות? שיבויה. צילום: אנטולי מיכאלו
מה שותים יפנים בלילות? שיבויה. צילום: אנטולי מיכאלו

4. לבדוק מה קורה כשמחברים בין פריז וטוקיו

עוד לא סיימנו את הסיבוב שלנו ביפן, אבל הפעם אנחנו במתוקים: The Pastry Box היא קונדיטוריה חדשה ויוצאת דופן שנפתחה לאחרונה במתחם יד חרוצים בתל אביב. מאחוריה עומדת השף־קונדיטורית נורית צ'יטיאת, שנולדה וגדלה ביפן ומשלבת היום בין קלאסיקות צרפתיות לטעמים והאסתטיקה של יפן. התוצאה היא מגוון של טארטים, מאפים, פרלינים, לחמים, עוגיות ועוד – שמבוססים על קונדיטוריה קלאסית עם מרקמים וטעמים יפניים.

כך תוכלו למשל למצוא לחם קסטן מנומר עם קקאו, לחמניות מלון פאן יפניות, חד קרן (לחמניות חלב יפניות) במילוי שוקולד ומאצ'ה, טארטים עם ערמונים, פטל, שומשום שחור ועוד, פרלינים, כריכים וגם משקאות על בסיס חומרי גלם יפניים. את כל הנ"ל אפשר גם לרכוש במארזים שמכילים קצת מכל דבר וגם להזמין אונליין.

מתי: ראשון-שישי

איפה: The Pastry Box 

עשינו לכם תיאבון? הנה מתכון לפנקייק יפני 

כמה יפה ככה טעים The Pastry Box. צילום: דניאל לילה
כמה יפה ככה טעים The Pastry Box. צילום: דניאל לילה

5. להתפנק בארוחת בוקר מעל הפארק הכי שווה בעיר

Ole – מסעדת השף של אורן אסידו ששוכנת במלון הבוטיק סלינה שצופה אל פארק המסילה בתל אביב, מצטרפת לעוד רבות וטובות ומשיקה ארוחת בוקר חדשה, שתוגש – הידד – גם באמצע השבוע. תפריט ארוחת הבוקר שיצר אסידו כולל הוא כולל סלטים כמו סלט אנדיב עם תפוחים, שקדים מסוכרים, רוקפור ובלסמי; מאזות כמו צלחת עם גבינת קממבר, דבש ותאנים; מאפים טריים; ביצים, מטבלים, כריכים וכל מה שצריך כדי להתחיל את היום (קצת) יותר טוב.

מתי: מדי יום, 8:00-12:00

איפה: Ole

כל המתכונים של שף אורן אסידו

בוקר על הפארק ארוחת בוקר באולה. צילום: איתיאל ציון
בוקר על הפארק ארוחת בוקר באולה. צילום: איתיאל ציון

6. לטעום קצת מהכל במתחם האוכל החדש

ה"פוד־קורט" החדש והלוהט בתל אביב, DNA, הוא מתחם פודטראקס של שפים בקניון עזריאלי בעיר. בכל אחד מארבעת הפודטראקס פועל שף אחר שאמון על קונספט קולינרי אחר, כשאת התמהיל הקולינרי כולו רקח השף יוסי שטרית יחד עם היזם רן דור חי.

תוכלו למצוא שם את "JAI", הפודטראק התאילנדי של השף תומאס זוהר; את "CHICANO" המקסיקני של השף גבריאל ישראל; את "MEZZO Fantastico" הדרום-איטלקי של השף יהונתן שרביט ואת "La Foux Foux" של השף צרי אגמי שמוקדש כולו למנות מתוקות ומלוחות המוגשות בתוך קרואסון. בעתיד, כך מבטיחים, יתקיימו פופ-אפים קולינריים נוספים, יתארחו שפים רבים ובגדול, יהיה שמח.

מתי: ראשון-שבת, 12:00-00:00

איפה: מתחם DNA, קניון עזריאלי תל אביב

מה חשב מבקר אוכל הרחוב של טיים אאוט על המתחם? 

איטלקי, מקסיקני ותאילנדי נפגשים בעזריאלי מנות של שף יונתן שרביט במתחם DNA. צילום: דוד מויאל
איטלקי, מקסיקני ותאילנדי נפגשים בעזריאלי מנות של שף יונתן שרביט במתחם DNA. צילום: דוד מויאל

7. לחגוג 74 שנים של אוכל טוב

השבוע חוגגים עצמאות, זוכרים את זה? ואם זו לא סיבה למסיבה, אנחנו לא יודעים מה כן. מסעדת האחים של אסף ויותם דוקטור מחזירה מסורת של שנות הפעילות הראשונות שלה ותקיים מסיבת עצמאות מושקעת בלוקיישן החדש והמפנק שלה בבית ציוני אמריקה, עם תפריט פיתות, עמדת סלטים, מנות ספיישל חדשות של הבשר ה"חדש" רידיפיין מיט וכמובן – הרבה אלכוהול. יהיו גם דיג'ייז והופעות חיות ומובטח גם אורח סודי.

גם בבית קנדינוף היפואי עושים שמח בדגש על שיפודים מסוגים שונים – כי אם לא עכשיו אז מתי. ואם בשיפודים אתם חושבים על פרגיות – שכחו מזה. בהילולה הקרובה תוכלו לבחור בין שיפודי פילה בר ים, קלמרי סגול או שקדי ענק, או לצמחונים שיפודי בק צו'י ופטריות מלך היער. יהיו גם סלטים, ערק, מוזיקה וכל מה שעושה שמח.

מתי: האחים: חמישי מ-12:00; בית קנדינוף: רביעי מ-19:30 וחמישי מ-12:00

איפה: האחים; בית קנדינוף

כל המתכונים שלנו ליום העצמאות

אמרתם שעושים פה מסיבה יום העצמאות בבית קנדינוף. צילום: אפיק גבאי
אמרתם שעושים פה מסיבה יום העצמאות בבית קנדינוף. צילום: אפיק גבאי

8. לגלות מחדש את החומוס

מה יש לגלות מחדש במנה הכי אהובה בישראל בכל הזמנים? ובכן, מסתבר שיש הרבה מה לגלות. פסטיבל החומוס הראשון של ישראל ייצא לדרך ביום שני (9.5) והוא יכלול אירועים במקומות שונים בארץ. סדרת האירועים המרכזית תהיה ארוחות שף (13.5), שבמרכזן החומוס כחומר גלם: מסעדות ושפים מובילים (עידו פיינר, ענר בן רפאל פורמן, אורן אסידו, ארז קומרובסקי, גיא גמזו  ואחרים) ירקחו – כל אחד במסעדה שלו – בראנצ'ים שלמים סביב אותו גרגר מוזהב ואהוב.

במקביל לבראנצ'ים, תיפתח החומוסייה הגדולה בישראל בשרונה מרקט, שבה יצרו העסקים והשפים בשוק (יובל בן נריה, רחל בן אלול, אייל שני ואחרים) מנות מקוריות על בסיס חומוס, בהן חומוס קורקבנים, בוריטו מטורטיית חומוס וקוקטייל מי חומוס (נשבעים). עוד בשרונה מרקט – תיפתח ה"חומוסרייה" של "אחלה" מבית שטראוס – פופ אפ ובו מכונה חדשנית, הראשונה מסוגה בעולם, מכינה חומוס טרי בלחיצת כפתור, שלו יתווספו טופינגס לא שגרתיים.

ואם כל זה לא מספיק, ביום החומוס הבינלאומי (13.5) יתקיימו גם סיורי חומוס בבירות החומוס המרכזיות של ישראל, שבהם תוכלו לגלות טעמים ותיקים וחדשים של חומוס בחיפה, עכו, נצרת, ירושלים ותל אביב. אז קדימה, לנגב.

מתי: 9-13.5

איפה: ברחבי הארץ. פרטים מלאים כאן 

כל המתכונים שלנו לחומוס, טיפים לבישול וחומוסיות מומלצות ברחבי הארץ

לנגב על הבוקר בראנץ' על בסיס חומוס בדלידה. צילום: אנטולי מיכאלו
לנגב על הבוקר בראנץ' על בסיס חומוס בדלידה. צילום: אנטולי מיכאלו