מתכון

קובה במיה טבעונית

נובמבר 2015
3 דירוגים
קובה במיה צמחונית. צילום: דניה ויינר | סגנון: אוריה גבע
קובה במיה צמחונית. צילום: דניה ויינר | סגנון: אוריה גבע

מנת קובה טבעונית ועדינה של השף אמיר קרונברג, עם מלית עסיסית של פטריות מתובלות בבהראט

זוהי מנת קובה עדינה, שהבצק שלה מבוסס על סולת בלבד. את מלית הפטריות אני מתבל בבהראט (כמו את מלית הבשר), ובזכות המרקם שלהן מתקבלת מלית מצוינת ועסיסית במיוחד. כמובן שבמרק הטעים הזה אפשר לבשל גם קובות ממולאות בבשר.

החומרים
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

לבצק:

למלית:

למרק:

לבצק:

למלית:

למרק:

שלחו את רשימת הקניות במייל לוח מידות ומשקלות

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

מערבבים ידנית את כל החומרים בתוך קערה ולשים 3 דקות לקבלת בצק רך ודביק. אם הבצק יבש מדי, מוסיפים כף מים בכל פעם עד שמתקבל מרקם אלסטי. מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר ל-30 דקות.

מכינים את המלית:

2

מחממים מחבת ברזל עם שמן. מוסיפים בצל ופטריות, מתבלים בבהראט, מלח ופלפל ומטגנים עד שרוב הנוזלים מתאדים. מוסיפים פטרוזיליה, מערבבים ומצננים.

מכינים את המרק:

3

מחממים סיר גדול עם שמן ומטגנים בצל 7 דקות עד הזהבה. מוסיפים במיה ומטגנים עוד 5 דקות עד שהתרמילים משחימים. מוסיפים שיני שום ומטגנים עוד דקה.

4

מוסיפים מים, רסק עגבניות, מלח, פלפל, סוכר ומחצית מכמות הנענע ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה, מכסים ומבשלים 15 דקות עד שהבמיה מתחילה להתרכך.

ממלאים ומעצבים את הקובות:

5

מרטיבים את כף היד במעט מים, יוצרים מהבצק כדור בגודל פינג-פונג ומשטחים אותו על כף היד. מניחים כ-2 כפיות מלית במרכז הבצק, עוטפים אותו סביב המלית ומגלגלים לצורת כדור מושלם. מניחים במגש רטוב למניעת הידבקות וחוזרים על הפעולה עם יתר הבצק והמלית.

משלימים את הכנת המרק ומבשלים בו את הקובות:

6

מביאים את המרק לרתיחה ומתקנים תיבול. מוסיפים דלעת, את יתרת הנענע, מיץ לימון ואת הקובות אחת-אחת. מכסים חלקית ומבשלים כ-20 דקות על להבה בינונית-נמוכה עד שהקובות מוכנות. מגישים חם.